سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ پیام کوتاه:۱۰۰۰۰۲۲۲۱۶۱۵ ورود کاربر
اخبار جدید
ساخت ایمیل یاهو با شماره موبایل ایران

ساخت ایمیل یاهو با شماره موبایل ایران

شاید تا چند سال پیش، یاهو یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های ارائه خدمات ایمیل در ایران بود اما اکنون باوجود سرویس‌های به مراتب قدرتمندتر و دارای خدمات بهتری همچون جی‌میل، کمتر کاربری به فکر ساخت ایمیل جدید در یاهو می‌افتد و بسیاری از کاربران سرویس یاهو نیز فقط به این خاطر که از قدیم آدرس ایمیل این سرویس را در اختیار داشته‌اند از آن استفاده می‌کنند.

 با وجود این هنوز هم استفاده از نرم افزار یاهو مسنجر در میان کاربران رواج دارد و برخی از کاربران به خاطر استفاده از این برنامه تمایل به ساخت ایمیل در سرویس یاهو دارند.

یکی از مشکلاتی که بتازگی برای کاربران ایرانی یاهو پیش آمده است، عدم پشتیبانی از نام کشور ایران در فهرست کشورها هنگام تکمیل فرم عضویت جهت ساخت ایمیل جدید است. اما صرف نظر از ارائه شماره تلفن یا حتی انتخاب برخی از کشورهای دیگر و وارد کردن شماره هایی به اشتباه، باز هم عملیات ساخت ایمیل پیش می رفت و شما می توانستید برای خودتان ایمیل درست کنید. متاسفانه اکنون این روش جوابگو نیست و شما نمی توانید ایران را از فهرست کشورها انتخاب کنید، همچنین در صورتی که کشور دیگری را انتخاب کنید و شماره تلفن همراه اشتباهی را وارد کنید، از شما خطا گرفته می شود و در صورتی که یک شماره همراه را بدرستی وارد کنید نیز کدی برای تائید هویت به تلفن همراه وارد شده ارسال می شود که در این صورت نیز شما امکان تائید کد دریافتی را نخواهید داشت!

برخی از کاربران فکر می کنند اینجا پایان راه است و دیگر راهی وجود ندارد درصورتی که با ترفند این هفته نه تنها شما را قادر می سازیم براحتی برای خودتان ایمیل جدیدی بسازید، بلکه شماره تلفن همراهی که وارد می کنید نیز مربوط به ایران خواهد بود و براحتی می توانید کد تائید هویت را نیز دریافت و آن را در سایت وارد کنید!

برای استفاده از این ترفند مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

ـ پیش از هر چیز توصیه می کنیم از مرورگر کروم، فایرفاکس یا اپرا استفاده کنید.

۱ـ ابتدا به بخش ایمیل های سایت یاهو رفته و روی Create New Account کلیک کنید. (شما می توانید برای ورود به بخش ایمیل های یاهو از لینک www.ymail.com کمک بگیرید)

۲ـ فرم عضویت را مطابق با قوانین یاهو و استانداردهای موجود پر کنید. (رمز عبور بین ۸ تا ۳۲ کاراکتر شامل اعداد و حروف بزرگ و کوچک، آیدی بدون فاصله و...)

۳ـ در کادر شماره تلفن همراه، به صورت پیش فرض پیش شماره +۱ انتخاب شده و شما می باید در مقابل آن نیز شماره تلفن خود را وارد کنید. در این مرحله باید ابتدا شماره تلفن همراه خود را بدون درنظر گرفتن صفر در ابتدای آن وارد کنید. به عنوان مثال شماره خود را به صورت ۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹ یا ۹۳۵۶۷۸۹۰۱۲ وارد کنید.

۴ـ در ادامه باید با استفـــــــاده از قابلیــت Inspect Element در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اپرا، در مقادیر متغیرهای ارسالی همراه با فرم عضویت تغییراتی ایجاد کنید. برای انجام این کار روی عبارت ۱+ کلیک راست کرده و گزینه Inspect Element را انتخاب کنید.

۵ـ پس از طی مرحله فوق، صفحه ای برای شما به نمایش درخواهد آمد که کدهای صفحه اچ تی ام ال را در اختیار شما قرار می دهد. با کمی دقت در کدهای محدوده انتخابی (دقت داشته باشید که روی عبارت +۱ عملیات کلیک راست را انجام داده باشید) می توانید خط زیر را پیدا کنید:

value='۱'name='mobileCountryCode'

۶ـ پس از پیدا کردن عبارت بالا، باید مقدار مقابل عبارت Value را از ۱ به ۹۸ تغییر دهید.

۷ـ پس از اعمال تغییرات، پنجره Inspect Element را ببندید و بدون هیچ تغییر دیگری روی Create My Account کلیک کنید.

۸ـ چنانچه اطلاعات درخواستی در تمام فرم ها را به دقت وارد کرده باشید بدون هیچ خطایی به مرحله بعد خواهید رفت، در صورتی که خطایی در اطلاعات وارد شده وجود داشته باشد و صفحه دوباره برای شما باز شود، باید مرحله ۴ تا ۷ را باز برای تغییر کد کشور انجام دهید.

۹ـ با تکمیل موفقیت آمیز فرم ثبت نام به صفحه تائید شماره تلفن هدایت خواهید شد. در این صفحه باید روی گزینه Send SMS کلیک کنید و منتظر بمانید تا کد فعال سازی برای شما ارسال شود. در نهایت پس از دریافت کد فعال سازی و وارد کردن آن در کادر مربوط، ایمیل جدید شما در سرویس یاهو ایجاد می شود.

Scroll To Top